Rolul unui font bine ales pentru succesul site-ului tău
Mai știi senzația pe care o ai atunci când deschizi o carte interesantă, începi să o citești, însă după câteva minute simți că te dor ochii pentru că scrisul este ba prea mic, ba prea turtit, ba prea înghesuit? Puterea unui font bine ales nu trebuie subestimată, nici în cazul cărților și nici în cel al scrierilor online.
Elementele vizuale sunt la fel de importante ca și cuvintele de pe o pagină de website sau dintr-un articol pe blog. Felul în care arată literele și semnele pot să ajute un creator de conținut să își transmită mai bine mesajele către audiența lui sau, dimpotrivă, pot să îi încurce încercările de a construi o relație cu cititorii săi. De aceea, atunci când construiești un website sau un blog, ai grijă la fontul pe care îl alegi: are un rol mult mai important decât crezi.
Să trecem în revistă tipurile de seturi de caractere pe care le utilizăm zi de zi.
Cu serif
Liniile mici de la marginile literelor, numite serif, fac cuvintele să fie mult mai ușor de citit pe materialele printate. Fonturile cu serif de genul Times New Roman, Georgia sau Antiqua sunt utilizate pentru redactarea cărților sau publicațiilor tipărite.
Fără serif
Fonturile fără serif sunt mai simple și sunt preferate pentru publicațiile online, pentru că se văd mult mai clar pe ecranele luminoase. Arial, Helvetica, Verdana sunt câteva dintre seturile de caractere din această categorie.
Script și Handwriting
Fonturile de tip script sau handwriting imită fluiditatea scrisului de mână. Amintește-ți de Comic Sans, Lucida sau Monotype Corsiva.
Modern sau Display
Fonturile moderne se bazează pe variațiuni în construcția literelor între liniile groase și subțiri. Impact sau Rockwell intră în această categorie.
Monospaced
Fonturile cu spațiere echidistantă (monospaced) sunt caracterizate prin spațiile mari între litere și au fost concepute să imite textul scris cu ajutorul unei mașini de scris. Fonturi monospaced sunt Courier, Monaco sau Consolas.
Toate aceste tipuri de caractere sunt larg răspândite pe internet, însă nu toate au același impact asupra cititorilor. Există studii care arată că diferite fonturi crează emoții diferite și proiectează o personalitate diferită textului. De exemplu, fonturile cu serif au fost catalogate ca fiind fonturi care indică maturitate și stabilitate. Fonturile de tip script sunt percepute ca fiind ”feminine” și ”amuzante”, în timp ce cele moderne sunt privite ca fiind ”masculine”, ”aspre” și ”dure”. Fonturile monospaced sunt ”plictisitoare”, ”seci” și ”lipsite de imaginație”. Prin urmare, în funcție de mesajul pe care vrei să îl transmiți, ar fi bine să alegi un anumit tip de font care să îți accentueze ideea și să te ajute să convingi mai ușor publicul să adere la inițiativele tale. Ține minte însă că există câteva reguli de care trebuie să ții cont în online.
Textul tău trebuie să fie lizibil și inteligibil. Într-o perioadă în care citim mai mult pe ecranele telefoanelor decât pe orice altceva, fonturile de pe paginile web sau bloguri trebuie să fie cât mai clare și mai ușor de citit. Cu fonturile fără serif mergi la sigur, pentru că articolele tale vor fi citibile de pe o varietate de dimensiuni de ecrane, iar website-ul tău va deveni mult mai atrăgător și mai prietenos cu ochii vizitatorilor.
Folosește-te de fonturi ca să transmiți emoții. În funcție de obiectivele pe care ți le setezi, conținutul tău trebuie să transmită anumite mesaje și să rezoneze cu publicurile țintă. Mizează pe diferitele tipuri de fonturi care să maximizeze impactul mesajului tău. De exemplu, dacă ai un call-to-action care îndeamnă la mobilizare rapidă, poți folosi un font de tip modern, care să transmită acea idee de urgență și de seriozitate.
Lucrurile par mai simplu de făcut atunci când sunt ușor de citit. Cercetările psihologilor au arătat că oamenii percep informația ca fiind mult mai complexă decât este atunci când este scrisă cu un font greu de citit. De aceea, asigură-te că textele importante de pe website-ul tău sunt scrise într-un mod clar, accentuat, vizibil, pentru ca vizitatorii să perceapă rapid informația și să reușească să relaționeze cu mesajele tale.
Elementele vizuale de pe un website sunt la fel de importante ca și conținutul, iar fonturile pe care le alegi pentru textele tale nu sunt mai prejos. Experimentează cu fonturi diferite și alege-le pe cele care transmit mesajul corect și îi impulsionează pe cititori să realizeze acțiunile pe care le aștepți.
La Webgrade, atunci când construim un website, acordăm foarte mare atenție acestui aspect, pentru că știm cât de important este ca mesajul să ajungă corect la cititor în doar câteva secunde. Iar un font bine ales te poate ajuta să îndeplinești acest lucru.